İşletmeler genellikle üretim tarihi, son tüketim tarihi veya lot numarası gibi kısıtlı bilgileri ürettikleri ürünlerin üzerine kodlama yaparlar.
Bu kodlama yöntemi ile son tüketicinin ürün hakkında bilgi edinmesi sağlanır. Bunun yanı sıra üretici ürünü ile ilgili bir geri dönüş olması halinde bu bilgilere ihtiyaç duyabilir. Ürün takip sistemi ile üretilen veya ithal edilen ürünlerin her birine DM barkod veya QRcode barkod ile takip amaçlı kimlik bilgileri ürün üzerine yazılır. Sisteme entegre okuyucular vasıtası ile okunan bu kodlar sisteme işlenir. Sisteme işlenen ürünlerin sevkiyat aşamasında çıkışları da okuyucular vasıtası ile sağlanır. Bu işlemlerin sorunsuz işleyebilmesi için ürün üzerine uygulanan kodlamanın kalitesi son derece önem teşkil etmektedir. Okuyucular tarafından okunamayan kodlanmış ürünler bu sisteme dahil edilemeyeceği için baskı kalitesinin önemi sistemin verimli çalışması ile eşdeğerdir.